Dag2: Jungle avontuur - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Nicollerik - WaarBenJij.nu Dag2: Jungle avontuur - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Nicollerik - WaarBenJij.nu

Dag2: Jungle avontuur

21 September 2017 | Ecuador, Cuyabeno

Om 8 uur ontbijten we weer gezamenlijk met de groep. Het ontbijt is net als de lunch en avondeten ruim voldoende en zelf gemaakt met lokale ingrediënten. Gisteravond hebben we leuk gekletst met 2 Nederlandse reizigers. De meesten in onze groep vinden zichzelf fantastisch en praten met elkaar alsof ze een sollicitatie gesprek voeren, zichzelf verkopend met overtreffende verhalen over zichzelf. Dan is het toch fijn om met wat nuchtere Nederlanders te kletsen.

Na het ontbijt hebben we een jungle-hike... met rubber laarzen.. en tis ook eerder een slentergang dan een hike... Om de 5 meter staan we stil om uitleg te krijgen over de boom, de stam, het blad, spin of rups.

Hmm zijn we nu zo verwend dat ik teleurgesteld ben omdat ik gehoopt had op aapjes of mooie kleurige vogels op z"n minst? Die zijn er wel, maar alleen binnen gehoor afstand, niet in het zicht.
Het is vandaag vreselijk klam en warm (in de jungle, ja joh?) en we zijn blij als we weer bij de Lodge zijn en een siësta kunnen doen. Na de lunch gaan we in de peddelkano, doordat er geen motor op zit hoor je de geluiden van de jungle extra goed.

Het begint af te koelen en onder invloed van een paar koele biertjes heeft Erik wel zin de nachtwandeling. Ik sla deze over en lees rustig onder de klamboe verder in mijn spannende boek.