Laatst jungle dag - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Nicollerik - WaarBenJij.nu Laatst jungle dag - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Nicollerik - WaarBenJij.nu

Laatst jungle dag

22 September 2017 | Ecuador, Cuyabeno

KWAAAAK.. ik schrik op van een kikker in mn bed. Zaklamp gereed om te kijken waar die zit. Fiew! Hij zit waarschijnlijk heel dichtbij maar gelukkig niet in bed. De lucht rommelt en het voelt alsof er regen aan komt. Bij regen gaat de 'voor het ontbijt' activiteit niet door. Erik vindt het wel prima en draait zich liever nog een keertje om. De activiteit gaat blijkbaar toch door, want ik zie iedereen vertrekken. Het begint te regenen en terwijl ik net nog in dubio zat of ik niet toch mee had moeten gaan, ben ik nu blij dat ik niet in de regenjas in het bootje zit.

Na het ontbijt pakken we onze spulllen in, klaar voor vertrek uit de jungle. Het miezelt nog maar een beetje als we vertrekken, maar de regen heeft de jungle duidelijk goed gedaan. Want de 2 uur durende terugvaart wordt de mooiste activiteit tot nu toe. We zien dolfijnen (de roze rivierdolfijn...), tientallen aapjes en een aantal luiaards. Nu kunnen we echt de jungle verlaten met het gevoel dat we dit avontuur niet hadden willen missen.

Bij de brug wacht ons weer de Tupperware lunch, een 2 uur durende busrit terug naar Lago Agrio en de vlucht naar Quito. We worden in Quito weer opgehaald door Lex die ons naar Otavalo brengt. Hier komen we in de avond aan en eten om de hoek van ons b&btje een lekkere ordinaire hamburger voordat we in ons bedje kruipen.