Rustig dagje Adelaide - by Erik - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nicollerik - WaarBenJij.nu Rustig dagje Adelaide - by Erik - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nicollerik - WaarBenJij.nu

Rustig dagje Adelaide - by Erik

Door: Erik

15 November 2015 | Australië, Adelaide

Om 09.00u word ik wakker van een droge mond en het licht dat door de ramen naar binnen schijnt. Een knallende kop en een droge mond herinneren aan een zeer geslaagde avond stappen in Adelaide. Een deja vu? Ja inderdaad vorige week om deze tijd hebben we ook flink doorgehaald :-) . Adelaide, tja wat kun je over deze stad zeggen? Het is de 5e stad van Australie, heeft meer dan 1,3 miljoen inwoners, maar voor mijn gevoel kunnen we ons net zo goed in pakweg Eindhoven bevinden. Geen ruige sky scrapers, geen druk verkeer en via tripadvisor zijn ook zeer weinig aanlokkende highlights te vinden in en om de stad.

Gisteravond is besloten om dan maar naar een wijnproeverij te gaan. Vol goede moed en met een ietwat nog dikke kop hebben we een autotripje van een half uur voor de boeg. Guido rijdt en zal dus niet proeven, omdat de druif niet het favoriete stuk fruit is van hem. Na 30 minuten rijden komen we aan op een ietwat afgelegen locatie. We lopen het kantoortje binnen, maar hebben eigenlijk geen flauw idee wat de bedoeling is. Een onverstaanbare, apathische vrouw staat ons te woord en na heel wat onduidelijk over en weer geleuter kunnen we dan eindelijk duidelijk maken dat we wijnen willen gaan proeven. De vrouw komt met glaasjes aan, schenkt de drankjes in, maar heeft mijns inziens totaal geen verstand van hetgeen ze aanbiedt. Ik ben ook geen gecertificeerde vinoloog, maar een beetje uitleg bij het product had ons leuk geleken. Ietwat gedesillusioneerd staan we na 15 minuten weer buiten en hebben we nog een hele dag voor ons, om in te plannen.

Na een kort bezoekje aan de plaatselijke Cranebroek (vliegennet voor onze safari) rijden we met de auto naar het strand in Adelaide. Het is zondag, 27 graden en we verwachten dood te blijven op het strand. Niets is echter minder waar. Er bevinden zich welgeteld 51 mensen op het uitgestorven strand. Het water is echter prachtig Malediviaans blauw en de wandeling op het strand zorgt ervoor dat we aan het einde van de middag weer fris en fruitig teruggaan naar ons hotel, alwaar we na een heerlijk verfrissende duik in het zwembad, een bubbeldbad sessie en een sauna bezoekje ons klaar gaan maken voor het avondeten. Dat avondeten werd nog een lastiger verhaal dan gedacht. Was het gisteren nog een grote happening, vandaag is DE uitgaansstraat van Adelaide omgetoverd tot een reguliere dinsdagavond in Egelse city. Alle kroegen, dancings en barren zijn dicht en met moeite vinden we nog een tentje waar we onze magen kunnen vullen. Na het avondeten gaan we op tijd terug naar onze hotelkamers om ons voor te bereiden op de komende 4 doldwaze dagen in het snikhete binnenland.