Blue mountains (helaas nie) maar wel.. Skippy!! :) - Reisverslag uit Bondi, Australië van Nicollerik - WaarBenJij.nu Blue mountains (helaas nie) maar wel.. Skippy!! :) - Reisverslag uit Bondi, Australië van Nicollerik - WaarBenJij.nu

Blue mountains (helaas nie) maar wel.. Skippy!! :)

03 November 2015 | Australië, Bondi

Wandelschoenen aan! Dat was vandaag de afspraak, want de route gaat naar Blue Mountains. Op Shanghai tijdens de vertraging hadden we gesproken met een vlotte meid uit Milaan die sinds augustus in Sydney woont. Op de vraag wat we absoluut niet mochten missen in Sydney antwoordde ze als eerste de Blue Mountains. Maar tijdens de ochtendwandeling naar ons nu al favoriete smoothie tentje blijkt dat de weergoden ons minder goed gezind zijn vandaag. Straf windje en miezelregen maakt Bondi Beach meteen wat minder idyllisch.

Na een uurtje rijden naar de Blue Mountains wordt het er niet beter op. Het informatiepunt waarschuwt al, door de motregen en dichte mist zal er niet veel te zien zijn. We hebben de wandelschoenen niet voor niets aan, dus trotseren de drupjes en modderpoel. Van de foto's die we maken worden we melig en uiteindelijk als het toch harder gaat regenen ook wel een beetje chagrijnig. Dan maar richting de Jenolan Caves. De oudste grotten van de wereld...

De triestige aanblik van de regen op de voorruit en het besef dat we nog eens een uur in de auto naar de grotten moeten rijden, maakt ons humeur er niet beter op. Maar dan ineens.. JAAAA onze eerste kangoeroe. Gewoon midden op een parkeerplaats in de bergen. Leek wel of ze op ons stond te wachten. We stoppen en ze hopst vrolijk naar onze auto. Toch wat onbekend met deze beestjes zijn we voorzichtig en maken foto's vanuit het raam. (We plakken met z'n vieren tegen de rechterramen aan). Ze heeft zowaar een kleintje in de buidel. Zo dichtbij we konden haar bijna aaien. Dit maakt alles weer goed!!

De wandeling door de Jenolan Caves was ook echt de moeite waard. Een gids legt vol passie uit hoe ze zijn ontstaan en waarom het kristal zo mooi glinstert. Ik voel me nietig als ik besef hoe oud de "chambers" zijn waar we in staan en hoe lang deze nog zullen evolueren de komende triljarden jaren. Nietig ben je overigens al gauw in zo'n groot continent als Australie. Daar kwamen we op de terugweg naar ons hotel in Bondi achter. Er was een "major accident" aan de voet van de berg, waardoor we een enorme omleiding kregen met als gevolg +1.5 uur reistijd extra (dus 4 uur in totaal). Dan maar avond eten bij de chinees in een sjebbig buurtje en foto's kijken van weer een geslaagde dag.

• 03 November 2015 - 22:39

Rebecca :

al een geweldig avontuur

• 04 November 2015 - 12:55

Manon :

Oooooh een kangoeroe, klinkt toch allemaal al echt als genieten!! Knuffel voor jullie!! Xxxxx

• 04 November 2015 - 13:03

R.prevo:

Hoi vakantiegangers. Dit moet ik schrijven van Floor: lieve Erik en nicolle ik vind de kangoeroe heel leuk en de baby ook. Met heel veel kusjes van Floor!!!!!!!

• 04 November 2015 - 16:24

Amela: